Ga naar inhoud

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Vandaag
  2. Dit is trouwens een screenshot van de herhaling. Max is als 3e geëindigd met trainen.
  3. Training heb ik niet gezien maar nu start zo wel kwalificatie voor de sprint race!
  4. Gisteren
  5. Geavanceerde plug-in hybridetechnologie voor indrukwekkend elektrisch rijbereik tot 133 km**Luxe First Edition-modellen in gelimiteerde oplage beschikbaarSuperb Combi plug-in hybride First Edition: nu te bestellen vanaf € 46.990*Škoda breidt het Superb-gamma uit met de krachtige en efficiënte plug-in hybrideversies van de Combi. Hun indrukwekkende elektrische range tot maar liefst 133 kilometer** is in veel gevallen ruim voldoende voor de dagelijkse ritten. De Superb Combi plug-in hybridemodellen zijn in eerste instantie leverbaar in de exclusieve en gelimiteerd beschikbare First Edition-uitvoering. Die is nu te bestellen vanaf € 46.990*. De nieuwe Superb Combi is verder gegroeid in zijn rol als topmodel binnen het Škoda-gamma. Hij heeft een nog strakker en gestroomlijnder design (Cw-waarde vanaf 0,23), biedt nog meer ruimte en comfort en heeft de nieuwste veiligheidsvoorzieningen aan boord. Nieuwste generatie PHEV-technologieDe nieuwe Superb Combi plug-in hybride krijgt state-of-the-art plug-in hybridetechnologie mee. Highlights in de geavanceerde aandrijflijn zijn de 1.5 TSI turbo-benzinemotor, een elektromotor, de 6-traps automatische DSG-transmissie én een nieuwe lithium-ion batterij met een capaciteit van 25,7 kWh, die een elektrische actieradius tot maar liefst 133 km** mogelijk maakt. Veel van de dagelijkse ritten zijn uit te voeren zonder gebruik van benzine. De batterij is snel te laden met 50kW – het opladen van 10 tot 80% duurt daarmee zo’n 2,5 uur. Ook (thuis) laden met 11 kW is mogelijk. Het systeemvermogen van 150 kW/204 pk staat samen met het maximale koppel van 350 Nm bovendien garant voor krachtige prestaties. Limited edition, ongelimiteerde luxeDe Superb Combi plug-in hybride wordt in eerste instantie leverbaar als zeer luxe First Edition-uitvoering, waarbij 17 inch lichtmetalen velgen en LED-koplampen en -achterlichten de blikvangers zijn. In het interieur gaan luxe en gebruiksgemak naadloos samen. Kessy Go maakt starten met de sleutel op zak mogelijk, daarnaast zijn smartphones draadloos te verbinden. De automatische airconditioning (drie zones) zorgt altijd voor een optimaal interieurklimaat. De LED-interieurverlichting draagt bij aan de prettige sfeer en donker getinte ramen achter zorgen voor maximale privacy. Met de adaptieve cruise control kan de Superb Combi First Edition automatisch een veilige afstand tot een voorligger aanhouden. De Superb Combi plug-in hybride First Edition is er vanaf € 46.990*. Hij is nu online samen te stellen in de configurator op skoda.nl en staat vanaf deze zomer bij de dealers. De Hatchback plug-in hybride-versie volgt op een later moment. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. * Alle prijzen vermeld in dit nieuwsbericht zijn, tenzij anders vermeld inclusief BTW en BPM, kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage, legeskosten en eventuele beheerbijdrage. Zie voor verkoopinformatie skoda.nl. ** Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag. Werkelijke laadtijden kunnen afwijken door het gebruik van andere laadpunten en de capaciteit van het gebruikte laadpunt. Lees hier het volledige artikel
  6. Volledig elektrische monoposto exclusief ontworpen voor Gran Turismo 7 PlayStation #VisionGranTurismoPremiere wordt op 24 april om 18.00u live uitgezonden vanuit de PLAYzoneCZ Arena in PraagEerste previewbeeld onthult achterlichten van Škoda Vision Gran Turismo concept carŠkoda presenteert op 24 april om 18.00u de Škoda Vision Gran Turismo concept car. De wereldpremière wordt live uitgezonden vanuit de PLAYzoneCZ Arena in Praag en is rechtstreeks te volgen op de Nederlandse Škoda Newsroom. Vooruitlopend op de onthulling heeft Škoda al een designschets vrijgegeven die het design van de achterlichten van de Škoda Vision Gran Turismo concept car prijsgeeft. Škoda versterkt zijn presence in de digitale racewereld met de Škoda Vision Gran Turismo, een spectaculaire, volledig elektrische concept car die zijn opwachting gaat maken in de Gran Turismo 7 PlayStation racegame. De vierwielaangedreven monoposto combineert elementen van de iconische Škoda 1100 OHC Spider uit 1957 met de huidige Modern Solid-designtaal van het Tsjechische merk. De eerste schets onthult opvallende achterlichten met een kenmerkende smalle lichtsignatuur. De wereldpremière van de Škoda Vision Gran Turismo is hieronder op 24 april vanaf 18.00u live te volgen: De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  7. Afgelopen week
  8. Compleet uitgerust met onder meer achteruitrijcamera, achterlichten met dynamische richtingaanwijzers en LED-koplampenNu te bestellen vanaf € 34.490*, binnenkort te rijden bij de Škoda-dealerRecent heeft Škoda de vernieuwde en verfijnde Octavia onthuld. In Nederland is Škoda’s bestseller sinds kort al te bestellen als Combi in de rijk uitgeruste First Edition-uitvoering. Nu is ook de vernieuwde Octavia Hatchback te configureren en bij de Škoda-dealer te bestellen in deze aantrekkelijk geprijsde introductieversie. De Octavia Hatchback First Edition is er vanaf € 34.490*. De vernieuwde Octavia Hatchback is net zo scherp en modern gelijnd als de Combi. De gewijzigde grille, LED-koplampen met een nieuwe lichtsignatuur en de stijlvol herontworpen bumpers aan de voor- en achterzijde vallen direct op. Op de achterzijde prijkt de typenaam in de kenmerkende Škoda-stijl op de kofferklep. Net als zijn voorgangers is de vernieuwde Octavia nog steeds opvallend ruim en praktisch. Oog voor detailIn het interieur van de vernieuwde Octavia Hatchback maakt Škoda uitgebreid gebruik van duurzame, gerecyclede materialen voor de bekledingsstoffen en diverse andere onderdelen. Daarnaast zijn er tal van handige Simply Clever-functies te vinden, zoals de centrale opbergbox achterin, speciaal ontworpen voor het eenvoudig opbergen van tassen, flessen en bekers. Royaal uitgerustDankzij zijn uitgebreide uitrusting garandeert de Octavia Hatchback First Edition een comfortabele en luxueuze rijervaring. Deze tijdelijke introductieversie is voorzien van een scala aan standaardfeatures, zoals een 10 inch infotainmentsysteem met Wireless Smartlink (Apple Carplay & Android Auto), een handige achteruitrijcamera, luxe achterlichten met dynamische richtingaanwijzers, LED-koplampen en parkeersensoren voor en achter. Optionele upgrades zijn uiteraard beschikbaar, waaronder het nieuwe 13 inch infotainmentsysteem, Matrix LED-koplampen en geavanceerde assistentiesystemen, waaronder Travel Assist met lane change assist en adaptive cruise control. Krachtig en efficiëntDe Octavia Hatchback First Edition is er met een keuze uit twee turbo-benzinemotoren. In de basis wordt hij aangedreven door een krachtige en efficiënte 85 kW/115 pk sterke 1.5 TSI met mild-hybridetechnologie. Voor nog meer rijcomfort is er optioneel de geavanceerde automatische DSG-transmissie. Tegelijkertijd is de Octavia Hatchback First Edition er tevens met een sterkere 1.5 TSI turbo-benzinemotor met 110 kW/150 pk, met standaard de DSG-automaat. De Octavia Hatchback First Edition biedt een krachtige mix van stijl, comfort en prestaties, voor een instapprijs vanaf € 34.490* voor de 1.5 TSI mild-hybride. In combinatie met de 110 kW/150 pk sterke 1.5 TSI met DSG is hij er vanaf € 38.490*. Deze laatste is nu ook beschikbaar voor de Octavia Combi First Edition, die ten opzichte van de Hatchback een meerprijs van € 1.500 heeft (vanaf € 39.990*). De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. * Alle prijzen vermeld in dit nieuwsbericht zijn, tenzij anders vermeld inclusief BTW en BPM, kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage, legeskosten en eventuele beheerbijdrage. Zie voor verkoopinformatie skoda.nl. Lees hier het volledige artikel
  9. Afgelopen zaterdag op het werk was er een 'autodag' voor de bewoners van een huis waar ik werk georganiseerd. In beperkte omvang maar een aantal leuke auto's er bij: Lelijke Eend uit 1986, een Burton (kitkar op basis van Eend), Volvo Amazon met startproblemen, en een late kever. Jaguar S-type en Scimitar van mijn broer (S-type heeft ie al eens mee in Autoweek gestaan) en de Scimitar heb ik al eens eerder laten zien. En de ster van de dag: een Buick convertible uit 1951
  10. De Škoda Octavia is onlangs vernieuwd en nog aantrekkelijker geworden. Een beter cadeau kan de jarige bestseller zich niet wensen. Maar kun jij raden waar de naam Octavia vandaan komt? De moderne Octavia kwam in 1996 op de markt. Deze was er als hatchback en stationwagen en wordt vaak gezien als de eerste generatie. Maar eigenlijk is het de tweede generatie. De eerste Octavia zie je hier op de foto’s, gemoedelijk naast een andere klassieke Škoda, de Felicia. Ook die kreeg later een moderne opvolger (waaronder een geinige pick-up met een foefje), maar de modelnaam is inmiddels uit het Škoda-aanbod verdwenen. Beter weggedragŠkoda onthulde de eerste Octavia in maart 1959 op de autobeurs van Genève. Dit jaar wordt de Octavia dus 65 jaar. Het eerste model was losjes gebaseerd op de Škoda 440/445, die in de volksmond ook wel ‘Spartak’ genoemd werd. De Octavia kreeg een nieuwe vooras, waarbij de ouderwetse bladveren werden vervangen door moderne schroefveren. Daardoor reed de Octavia veel beter dan zijn voorganger, hoe snoezig die er met two-tone lak ook uitziet. AchtMet de Octavia nam Škoda afscheid van zijn numerieke modelnamen. De naam komt van het Latijnse ‘octava’ dat ‘de achtste’ betekent. De Octavia was dan ook het achtste model dat sinds 1945 de Škoda-fabriek in Mladá Boleslav verliet. Ook was de Octavia de achtste Škoda met een onafhankelijke wielophanging, viercilindermotor en een zogeheten backbone-chassis. Hierbij zorgen één of meerdere stalen profielen tussen de voor- en achteras voor extra sterkte. Octavia SuperDe instapper van de eerste Octavia werd aangedreven door een 1,1-liter viercilinder benzinemotor. Schakelen deed je met een vierversnellingsbak en het duizelingwekkende vermogen van 40 pk (…) ging linea recta naar de achterwielen. Met de topsnelheid van 110 km/h kun je nu in Nederland nog net meekomen. Later volgde een Octavia Super met een 1,2-liter motor, 45 pk en een top van 115 km/h. Toe maar. Grondige updateDat de Octavia dit jaar zijn 65ste verjaardag viert, is de auto niet aan te zien. De Octavia die je nu bij de Škoda-dealer aantreft, is de vierde generatie uit 2019. Nog heel recentelijk heeft het model een grondige update gekregen zodat-ie er weer jaren tegenaan kan. Met meer dan zeven miljoen verkochte exemplaren wereldwijd, is de Octavia een van de populairste Škoda-modellen. Lees ook: Vernieuwde Škoda Octavia Combi start als First Edition De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  11. Very nice! We zijn vanavond uit eten geweest in The Dome. Eten is sowieso erg lekker en leuk hier in Edinburgh. Enorm veel keuze en pubs zij er helemaal erg veel. Maar The Dome is echt andere koek. Zal de website ff opzoeken…. https://www.thedomeedinburgh.com/privatedining
  12. Vakantiehuis. Twee weken op een landgoed in Biggar.
  13. Ook vakantie daar dan? Of werk? Wij vliegen maandagavond terug naar Amsterdam.
  14. Blijf daar zitten dan zie je mij daar over 12 dagen.
  15. Eerdere
  16. Gestroomlijnd topmodel: elegante vormgeving draagt ook bij aan efficiency First Edition: exclusieve luxe met hightech accentenGelimiteerde oplage: prijzen vanaf € 43.490*, levering vanaf juniNa de nieuwe Combi is nu ook de Hatchback-versie van de nieuwe Superb te bestellen, die in eerste instantie eveneens leverbaar is als exclusieve First Edition. De in een gelimiteerde oplage beschikbare Superb First Edition biedt volop luxe, comfort, ruimte én innovatieve hightech features. Hij wordt standaard geleverd met de 1.5 TSI turbo-benzinemotor met mild hybridetechnologie, die standaard is gekoppeld aan een automatische DSG-transmissie. De Škoda Superb Hatchback 1.5 TSI MHEV First Edition is er vanaf € 43.490*. Vergeleken met zijn voorganger is de nieuwe Škoda Superb Hatchback iets gegroeid. Zijn achthoekige grille en standaard LED-koplampen zijn gezichtsbepalend. De elegante lijnvoering speelt bovendien een belangrijke rol als het gaat om efficiency: de goede stroomlijn (Cw-waarde 0,23) draagt bij aan het verminderen van het verbruik. Maximaal: ruimte en gebruiksgemakIn het riante interieur van de nieuwe Superb Hatchback valt op dat vooral de hoofdruimte voor- en achterin verder zijn toegenomen. Zelfs de bagageruimte is gegroeid. De inhoud bedraagt 645 liter, nog eens 20 liter meer dan in de vorige Superb. Uiteraard is de achterbank in delen neerklapbaar. Het interieur is vergaand gedigitaliseerd. In de Superb First Edition zijn de Virtual Cockpit, een groot (13 inch) infotainmentdisplay én smart dials standaard. Met deze nieuwe draai-drukknoppen met geïntegreerd kleurendisplay zijn functies naar keuze te bedienen. Exclusieve luxe inclusief hightechIn de Škoda Superb Hatchback First Edition hebben luxe, gebruiksgemak en veiligheid een hightech tintje. Zo beschikt hij over LED-koplampen, -achterlichten én -interieurverlichting, smartphones zijn draadloos te verbinden en de combinatie van parkeersensoren (voor en achter) en de achteruitrijcamera maakt het manoeuvreren eenvoudig. Ook 17 inch lichtmetalen velgen, de automatische airconditioning (drie zones), Kessy Go (Start- & stopknop), het virtual pedal (openen van de achterklep met een voetbeweging) en extra getinte ruiten achter dragen bij aan het luxe gevoel. Voor de veiligheid is de adaptieve cruise control inbegrepen. De Superb Hatchback First Edition wordt geleverd met een 1.5 TSI met 48V mild-hybridetechnologie (110 kW/150 pk). Deze aandrijflijn kan bij afremmen energie terugwinnen. Die energie is te gebruiken voor een powerboost bij het accelereren of voor het ‘zeilen’ met uitgeschakelde TSI. De Škoda Superb Hatchback First Edition is nu te bestellen vanaf € 43.490* en is online samen te stellen in de configurator op skoda.nl. De levering start in juni. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. * Alle prijzen vermeld in dit nieuwsbericht zijn, tenzij anders vermeld inclusief BTW en BPM, kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage, legeskosten en eventuele beheerbijdrage. Zie voor verkoopinformatie skoda.nl Lees hier het volledige artikel
  17. Het valt me op dat de vernieuwde Octavia pas in juli naar Nederland komt. De productie is al begonnen. Staat NL achter in de rij of bouwen ze tot luli ook nog de pre facelift modellen?
  18. De koplampen zijn als het ware de ogen van een auto. En net als bij mensen zorgen ze voor een unieke uitstraling. Herken jij de volgende 10 Škoda-modellen aan hun verlichting? 1. Wow, een verlichte grille én matrix-led koplampen; welke Škoda is de gelukkige? A: Superb B: Kodiaq C: Karoq 2. Weer een verlichte grille, maar dit keer voor een in Nederland heel populaire elektrische Škoda. A: Enyaq B: Kodiaq C: Superb 3. Deze Škoda is pas vernieuwd en is al jarenlang een bestseller, weet jij welke? A: Fabia B: Octavia C: Superb 4. Deze Škoda is vorig jaar onthuld en heeft een heel gunstige stroomlijn. A: Karoq B: Superb C: Kamiq 5. Deze verlichting is wel heel herkenbaar. Een hint: het betreft een stoere praktische gezinsauto. A: Karoq B: Kamiq C: Scala 6. Oei, een lastige, want deze sedan is speciaal voor India ontwikkeld. Welke is het? A: Kushaq B: Slavia C: Elroq 7. Een SUV van Škoda die gemaakt is voor de stadsjungle. A: Karoq B: Kamiq C: Fabia 8. Om het je moeilijker te maken: deze Škoda staat op het zogeheten MQB-A0-platform. A: Fabia B: Slavia C: Scala 9. Sportief, modern, jong en ruim; met welke Škoda heb je hier te maken? A: Fabia B: Kushaq C: Octavia 10. Als sluitstuk een lastige; de naam van deze Škoda betekent in de oude taal Sanskriet ‘koning’ of ‘heerser’. A: Slavia B: Kamiq C: Kushaq Oplossing 1-B, 2-A, 3-B, 4-B, 5-A, 6-B, 7-B, 8-C, 9-A, 10-C Lees ook: Verrassend, 9 dingen die je nog niet wist over Škoda De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  19. Flinke toename in het aandeel duurzame materialen in het interieur, met name in stoelen, dashboard en portierbekledingIn Nederland nu al te bestellen als rijk uitgeruste Octavia Combi First Edition, vanaf € 35.990*Škoda is gestart met de productie van de vernieuwde Octavia. De opgefriste vierde generatie van Škoda’s bestseller heeft onder andere een nieuw ontworpen grille, nieuwe LED-matrixkoplampen en een spraakassistent waarin ChatGPT is geïntegreerd. De vernieuwde Octavia is inmiddels al te bestellen als Combi First Edition (vanaf € 35.990*) en staat medio juli bij de Nederlandse Škoda-dealers. De vernieuwde Octavia is te herkennen aan de grotendeels herontworpen voor- en achterzijde en de slankere, meer dynamische look. Optioneel zijn er LED-matrixkoplampen verkrijgbaar, waarmee de Octavia functionaliteit met stijl combineert. In het interieur hebben kopers de keuze uit vier uitrustingsniveaus en negen Design Selection-uitrustingen, die allemaal duurzame componenten bevatten. Zo zijn er altijd gerecyclede stoffen toegepast en is optioneel duurzaam behandeld leder beschikbaar. Simply CleverIn lijn met Škoda‘s Simply Clever-filosofie biedt de nieuwe Octavia handige functies, zoals een centrale opbergbox achterin, ontworpen voor het gemakkelijk opbergen van tassen, flessen en bekers. Zelfs de kleinste details zijn doordacht, met een ijskrabber in de tankklep en een optionele paraplu in de voordeur, beide vervaardigd uit innovatieve materialen. Het comfort van AIOp technologisch vlak beschikt het infotainmentsysteem van de vernieuwde Octavia nu standaard over een 10 inch display. Om de rijervaring verder te verbeteren, is de AI-chatbot ChatGPT nu standaard geïntegreerd in het Laura spraakassistent-systeem, waarmee de traditionele spraakfuncties aanzienlijk verder worden uitgebreid. Een reeks geavanceerde hulpsystemen, waaronder botsingsvermijdingsassistent, afslagassistent en uitstapwaarschuwing, zijn standaard aanwezig om de veiligheid en het gemak voor alle inzittenden verder te verbeteren. In de vernieuwde Škoda Octavia debuteert de krachtige en efficiënte 1.5 TSI turbo-benzinemotor met 85 kW/115 pk aan vermogen en mild-hybridetechnologie. Om het comfort naar een nog hoger niveau te tillen, is deze motor desgewenst te koppelen aan de geavanceerde automatische DSG-transmissie van Škoda. Deze 1.5 TSI vervangt de 1.0 TSI uit het vorige model en biedt niet alleen meer vermogen, maar is ook schoner en zuiniger. Later wordt de vernieuwde Octavia ook leverbaar met een 1.5 TSI turbo-benzinemotor met 110 kW/150 pk. Speciaal voor Nederland: Octavia Combi First EditionInmiddels is de vernieuwde Octavia in Nederland al te bestellen, als Octavia Combi First Edition, met een rijke uitrusting en een comfortabele en luxe rijervaring. Deze tijdelijke introductieversie is bijvoorbeeld uitgerust met een 10 inch infotainmentsysteem met Wireless Smartlink (Apple Carplay & Android Auto), een handige achteruitrijcamera, luxe achterlichten met dynamische richtingaanwijzers, LED-koplampen en parkeersensoren voor en achter. Optioneel zijn upgrades verkrijgbaar, zoals het nieuwe 13 inch infotainmentsysteem, LED-matrixkoplampen en geavanceerde assistentiesystemen als Travel Assist met lane change assist en adaptive cruise control. De vernieuwde Octavia staat vanaf medio juli bij de Nederlandse Škoda-dealers. De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. * Alle prijzen vermeld in dit nieuwsbericht zijn, tenzij anders vermeld inclusief BTW en BPM, kosten rijklaarmaken, recyclingbijdrage en legeskosten. Zie voor verkoopinformatie Skoda.nl. Lees hier het volledige artikel
  20. In een allesonthullende videoserie laat Škoda van minuut tot minuut zien hoe de nieuwe Škoda Kodiaq gebouwd wordt. In de volgende korte video zie je hoe het dashboard wordt gemonteerd. Een precisieklus, want het laatste wat je wilt, is dat het grote centrale scherm beschadigd raakt. Het dashboard van de Kodiaq is een van de eerste onderdelen die in de nieuwe SUV een plekje vindt. Omdat het heel groot is, lijkt dat gek, maar dit is juist ‘simply clever’. Hoe completer het interieur, hoe lastiger het is om het dashboard erin te manoeuvreren en op de juiste plek te krijgen. Vol dienbladHet dashboard gaat in één rechte lijn het interieur in. Zoals je ook in een zelfbedieningsrestaurant doet met een vol dienblad dat je na afloop in een hiervoor bestemd rek schuift. Daarbij moet je wel oppassen dat je het dienblad niet te ver doorschuift, want dan komt het er aan de andere kant weer uit. Dat gebeurt bij de Kodiaq uiteraard niet. De robot die in de fabriekshal het dashboard aanreikt, weet precies tot hoever hij kan gaan. Bovendien staan er fabrieksmedewerkers aan elke kant van de auto om alles in goede banen te leiden. Het hele dashboard wordt in één keer gemonteerd. Dat wil zeggen: inclusief het instrumentenpaneel (Virtual Cockpit), het grote centrale infotainmentscherm van 10 dan wel 13 inch en het dashboardkastje. Het enige wat nog ontbreekt, is het stuurwiel. Dit wordt verder op de productielijn toegevoegd. Dat kan gemakkelijk, want het stuur is lang niet zo groot en zwaar als het dashboard. KoffiebonenDe Škoda Kodiaq die in de video tot leven komt, is gespoten in de stijlvolle carrosseriekleur ‘Bronx Gold’. Op het dashboard zie je al een stukje van het cognackleurige leer van de Design Selection ‘ecoSuite’. De leren stoelbekleding hiervan is op milieuvriendelijke wijze gelooid, met behulp van koffiebonen. Wie deze Kodiaq heeft besteld, is gezegend met een uitstekende smaak. Lees ook: Škoda Kodiaq in de lakstraat, handjes in de lucht De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. Lees hier het volledige artikel
  21. De Fabia 2 die ik heb gehad zie ik nog regelmatig in deze omgeving. De auto heeft inmiddels meer dan twee ton op de teller. Heeft wel onderhoud nodig en de lak laat los maar hij doet het nog steeds.
  22. Verbaasd ben ik ook hoor. Het was ook omdat bij 88.000 km het kale motorblok vervangen is vanwege een onder de zuigerveren gebroken zuiger in cilinder 3. En wat dit apparaat mij doorgaans per jaar kost, daar kan ik geen nieuwe voor rijden. Ja gadgets zijn leuk. Maar met gezin, puber, een huis en een hond stel je dan toch andere prioriteiten. Het blijft iig met een grote glimlach nog steeds rijden.😬
  23. Perez reed vooral een opvallend goede kwalificatie, en Ferrari viel weer tegen. Op dit moment volop geruchten dat Ricciardo zijn ondermaats presteren wijt aan het chassis wat niet goed is. RB heeft beslist dat er een nieuw chassis gemaakt wordt voor Ricciardo (waarom krijgt hij niet gewoon het reserve chassis om te proberen, dat scheelt voor de budgetcap). Als Ricciardo met een ander chassis 1 of 2 races niet presteert is het met hem gedaan. Ook Sargeant is het vertrouwen van zijn teamleiding kwijt, benieuwd wat daar gaat gebeuren (Williams heeft tenslotte weinig geld, maar iemand die meer schade rijdt, dan hij geld inbrengt helpt ook niet). Voor morgen verwacht ik dat Max gewoon wegrijdt, en het verloop van de wedstrijd zal sterk afhankelijk zijn gele vlaggen en safetycars, en op welke momenten die komen.
  24. Voor mij geen files want ik werk vanuit huis. Af en toe naar kantoor en dat gaat via Enkhuizen -Lelystad naar Harderwijk. Maandag mag ik daar heen en rest van de week hybride werken dus.
  25. Sla je tip toch in de wind. Moet weten wanneer je wel en niet tussen/langs auto's rijd in de file. En dat er wel en niet koekblik rijders zijn die je er niet langs willen laten gaan........ Ach dat was 40jaar terug ook al !! Maar dat is gewoon een kat en muis spelletje dat je dan met meerdere motorrijders en die gast dan doet. Jij blokt mij om er tussendoor te laten gaan dan gaat de motor achter me er aan andere zijde langs, tsja en dat wil die niet dus gaat die die kant blokken en kan de rest er gewoon weer door ..... Dit spelletje deden we 40 jaar terug al en is nog steeds niet veranderd..... En complete chaos ??? Voor jou uit hoorn wel , ik heb nog voor de ochtend een redelijke hoop ... Middag word een crime met de auto.....
  26. Tip van WMM: geen motor doen hoor want dat is vragen om problemen omdat de rijstroken ook versmald zijn. Iedereen is gestresst in de auto/bus en motorrijders hebben vaak de gunning dat auto’s opzij gaan…dat zal komende tijd op de A7 minder zijn. Let maar op…complete chaos maandag. Niet iedereen is gestresst hoor. 😎
  27. Leuk weer van je te lezen Pierre, dat je nog steeds dezelfde Fabia rijdt vindt ik toch wel verrassend, ook al kan ie waarschijnlijk nog wel wat jaren mee. Mijn oude Fabiauit 2003 rijdt ondertussen bij iemand anders, maar rijdt ook nog steeds, al is ie bij de RDW wel wat eigenaren kwijtgeraakt. (ik was de 4e eigenaar, en nu heeft ie de 2e eigenaar volgens RDW)
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe